Základním pravidlem u tvorby webových stránek je, že v jednoduchosti je krása. To platí pro všechno. Základem, a to zejména pro rozložení celé stránky, je přehlednost. Když se podíváte na populární stránky, tak uvidíte, že jsou uspořádané tak, aby se v nich člověk i při první návštěvě vyznal. Typicky to znamená seznam článků v centru, plus na krajích navigace, díky které se dostanete k obsahu s konkrétní tematikou, z konkrétního roku.
struktura webu
Skvělým nástrojem jsou klíčová slova, která přidáte pod každý článek, a uživateli se po kliknutí na odkaz v postranní liště zobrazí všechny články, ve kterých se dané slovo vyskytuje. Okraje stránky také využijte pro jasně viditelné spojení vaší stránky se sociálními profily. Co se barev týká, držte se při zemi a dejte si velký pozor na kontrast a jas. Pro pozadí vyberte jednu barvu nebo tónů těže barvy, a dejte pozor, aby nebyla příliš tmavá nebo nesplývala s textem, ale také byste měli být opatrní, aby přílišný jas nevypálil čtenáři oči.
 
Jakmile máte vyřešené základní rozložení a barvy, je načase začít se zabývat menšími detaily. Základem je písmo. Jak jsme již řekli, písmo nesmí splývat s pozadím. To znamená, že kromě barevnosti byste se měli zaměřit i na velikost, ta by měla být minimálně devítka, standardem je dvanáctka. Co se fontů týče, tak se umělecké divočiny nemusíte vzdávat úplně, ale šetřete s ní. Pokud je text dobrý, tak berličku v podobě fontu nepotřebuje, a pokud není, tak to ani Comic Sans nezachrání. To ale není všechno.
hledání fotek
Problémem spousty blogů je organizace textu. Takže dávejte pozor, jak daleko od okrajů stránky, a aby obrázek nepřerušoval větu. Pokud tvoříte stránku s pomocí nějaké platformy, tak se o to postará za vás, jinak to budete muset pohlídat sami. Text čleňte do menších odstavců, aby se v něm dalo snáze orientovat. Každopádně, myslete při tvorbě na to, jakou stránku chcete vy sami číst, a podle toho budujte tu svou.